Jeanne's Weblog

Over mezelf en andere dieren

Winkel

4 januari 2009

Mijn Winkel loopt – zo’n beetje. En ‘zo’n beetje’ is beter dan een tijdje terug.
Ik heb een probleem (ik heb er meer maar ik pik er even 1 uit, voor de overzichtelijkheid).
Omdat ik Winkel ben/heb moet ik eens in de zoveel tijd nieuw aanbod hebben (met nieuwe etalage en Nieuwsbrief).
Dat moet ógen.

Want op de openingspagina zetten en in de nieuwsbrief: er is een hoop bijgekomen, van alles wat, boeken, magneetjes, boekenleggers, bidprentjes, Betty Boop, van alles dus, zoek zelf maar, wie weet kom je wat leuks tegen – dat kan niet.
Geen klant die dan enthousiast aan het zoeken slaat.
Zodat ik per keer uit minimaal 2, liefst 3 en soms 4 categorieën ruim het aanbod aanvul.
Mooi uitstallen in de etalage, wervende nieuwsbrief: tada!

Leuk. Maar vaak ook niet zo leuk. Omdat ik na tien, vijftien artikelen uit een categorie opeens ‘geen zin’ meer heb.

Zodat ik met weemoed terugdenk aan toen ik begon met eBay (dat toen nog anders heette).
Gewoon een stapel boeken naast m’n bureau en 1 voor 1 invoeren en vinger in de lucht (niks researchen) mbt de waarde.
Soms denk ik: op die manier zou ik er weer veel meer lol in krijgen.
In de Winkel. Niet in eBay (wat ik nogal ‘gedoe’ vond).
Maar dat kan dus weer niet als ik eens in de zoveel tijd ‘tada’ wil doen.

Categorie: Winkel Door: Jeanne @ 19:24 8 Reacties |

Reacties

  1. sabine zegt

    4 januari 2009 om 20:14

    Heet zoiets niet een luxeprobleem 🙂
    Ben trouwens onder de indruk van t Truth or Dare thema. Misschien dat ik wel een bijdrage lever als je dat leuk vind.

  2. Jeanne zegt

    4 januari 2009 om 20:40

    Nee, dat is volgens mij niet wat je ‘luxe-probleem’ noemt.

    Maar als je wil meedoen met Truth and Dare – heel graag!

  3. theo zegt

    5 januari 2009 om 02:36

    Lijkt me toch niet zo moeilijk. Gegeven een aardige nieuwsbrief-layout, dan wat categorieën kiezen en dan kopiëren/plakken vanuit je winkelbestand. Hier en daar een link naar de betreffende rubriek en de klant kan gaan snuffelen.
    Waarom zou je het ingewikkelder maken?

  4. Jeanne zegt

    5 januari 2009 om 06:48

    @ Theo: ik denk niet dat het zo werkt tenzij ik in ál die categorieën waar de klant zou moeten gaan snuffelen iets substantieels heb toegevoegd.

    Je kunt toch moeilijk zeggen: er zijn drie boekenleggers bijgekomen en twee magneetjes en 1 spannend kinderboek en 1 roman en 1 horloge – ga lekker snuffelen!!!!
    Zelf zou ik dat dan nooit doen.
    Ik zou denken: ik kijk wel eens als er wat meer valt te beleven.

  5. Karin zegt

    5 januari 2009 om 11:54

    Zit er eigenlijk een rss-feed mogelijkheid in de winkel. Dat je op de hoogte gehouden kunt worden als er weer wat nieuws in de winkel staat. Weet ik eigenlijk ook niet? Ik zie in ieder geval niet zo gauw iets als een rss bestand oid.

  6. Jeanne zegt

    5 januari 2009 om 12:03

    @ Karin: volgens mij geen rss-feed.
    Ik vraag me ook af of iemand daarvan gebruik zou maken.
    Omdat er dagen zijn dat er meer dan 10x iets bij komt.
    Daar ga je toch niet op klikken?

  7. theo zegt

    5 januari 2009 om 15:00

    Begrijp ik het goed, dat het probleem em niet zit in het samenstellen van de nieuwsbrief, maar in het in de winkel zetten van voorraad? En dat het “moeten” lanceren van een nieuwe nieuwsbrief je eigenlijk verplicht om nieuwe artikelen aan te bieden.

    Ik denk dat klanten die een tweede keer bij je kopen niet per sé alleen nieuw geplaatste artikelen zullen kopen. Je kunt dus net als de bouwmarkt wat nieuwe en wat basisartikelen aanprijzen. Wie weet wil een klant wel eens een nog on-ontdekte hoek van je winkel doorsnuffelen.

    Je kent zelf het effect van een nieuwsbrief -hoeveel kopers je dit oplevert. Ik denk dat als je ietsje minder nieuwe en wat meer oudere artikelen aanprijst, dat de respons dan weinig gaat afwijken, als je zeg eens twee keer zo vaak een nieuwsbrief rondstuurt.

    Blijft het zo dat nog niet te koop gezette voorraad in de winkel moet worden ingevoerd. Daarbij kun je kijken wat interessante handel is en van welke spullen je blij wordt als je ze te koop zet. Dan wordt wellicht het aantal categorieën wat minder, maar je houdt zelf de lol in het webwinkelier zijn.

    Als iets vrijwel geen geld in het laatje brengt, bespaar je dan de ergernis en geef of gooi het weg (ja gescheiden afval enzo..).

  8. Jeanne zegt

    5 januari 2009 om 15:35

    @ Theo: dat is inderdaad het probleem.

    Vaak is het nu zo dat ik begin met: dit is een leuke categorie. Eenmaal bezig is opeens de lol eraf. En dan móet ik wel.

    Misschien kan ik het eens een keer van de andere kant proberen: voor welke categorie wil ik meer aandacht (kopers), laat ik daar een paar dingen bij zetten etc.

    En: ik geef érg veel weg, hoor.
    Bananendozen boeken gaan hier weg. Niet eens slechte. Maar genres die mij niet aanspreken en die per stuk 2-3 Euro zouden opbrengen.
    En ook dozen vol geschenkartikelen waar ik bij nader inzien geen zin in heb.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Recente reacties

  • afentoeloglezertje: “Je bent er weer! Fijn dat het beter gaat. Hoe gaat het met Lexje?”
  • Jolanda: “Fijn dat je weer iets van je laat lezen. 🥰”
  • oehoeboeroe: “wat fijn dat je er weer even bent! En dat de scherpste randjes ervan af zijn.”
  • Jasmin: “Fijn om weer iets van je te lezen.”
  • oehoeboeroe: “ach ja, 19 november, dat is waar. Gefeliciteerd.Ik hoop inderdaad ook dat we weer eens iets van je kunnen lezen.…”

Links

  • Begraafplaatsen
  • De Koude Kalkoen

Categorieën

  • Algemeen
  • Boeken
  • Dromen
  • Egels
  • Europa
  • Foto's Amerika
  • Katten
  • Kippen
  • Knagers
  • Nelly Miricioiu
  • PC
  • Radio
  • Tashi
  • TV, film en muziek
  • Winkel

Countdown Timer

  • Lex 5 jaar over 152 dagen

Zoeken naar:

Copyright © 2025 · gemaakt door Bronwasser Websites