A long, long time ago… kocht ik wel eens iets op eBay.
Toen heel lang niet. Nu wil ik een paar boeken graag hebben (het zijn deels getekende boeken, ik ben niet opeens toch dikke pillen met lettertjes aan het verslinden).
Een aantal van die boeken wil ik op dierenveilingen te koop zetten, een deel kado doen. De meeste die ik ontvang zijn in goede staat. Variërend van ok tot zeer goed. Maar 1 boek valt uit elkaar zodra ik het aanraak en geloof me, ik ben een voorzichtige aanraker, niet een ruwe openvouwer.
Ik kijk op de website van eBay. Wat te doen bij een probleem? ‘Hebt u contact opgenomen met de verkoper?’ vraagt eBay.
Aarzeling. Ik besluit dat idd te doen. Niet op een eisende manier maar: uitleggen. Wat me is overkomen en dat ik niet wil retourneren omdat dat te duur is naar Amerika. De 4 boeken samen kostten $ 35. Plus een giga fortuin voor (terug)zenden (wat al voldoende reden is om dat niet eens te overwegen.)
Als ik de verkoper was, zou ik reageren met: balen! Fijn dat je wel blij bent met de andere drie boeken. Zal ik de kosten voor dat kapotte boek vergoeden?
Niet deze verkoper! Allereerst trekt ze in twijfel dat het boek kapot kan zijn gegaan want dit soort boeken plegen juist erg ‘sturdy’ te zijn. Missch heeft de verzender (= eBay) een fout gemaakt? Ik probeer in gesprek te blijven maar… hierna geen sjoege meer.
Terzijde: de titel van het boek(je): “That woman must be on drugs” en dan laat ik in het midden op wie van ons dat slaat.
Geef een reactie