Jeanne's Weblog

Over mezelf en andere dieren

Helpdesk

21 juli 2007

Ik heb PC-ellende.
Zoals dat ik niet bij de HCC-Helpdesk kan inloggen (herkent mijn code niet) en dat de PC steeds trager wordt en dat z’n C-schijf dichtslibt.
En sinds tien voor tien dat de taakbalk? menubalk? Dat ding bovenin bij IE is verdwenen.
Het duikt op en glipt weg.

Dat geeft de doorslag dus om tien uur precies (dan gaan ze open) bel ik de HCC-Helpdesk.
En krijg een vervelend joch dat wanneer ik probleem 1 noem zeg dat ik dan maar een email moet sturen. Wat ik al 2x heb gedaan (1x hoorde ik niks) met als antwoord dat ik ze moest béllen.
Bovendien, zeg ik, is dit het minste van mijn problemen – en schets de rest.
Dan moet ik een monteur laten komen, zegt het etterbakje. Maar: jullie kunnen toch in mijn computer kijken?! “Een ogenblikje.”

Vijf minuten later: andere knul. Nee, zolang ik niet kan inloggen kunnen ze niet kijken.
Maar het kan toch ook gewoon via Windows? Hij vertikt het maar na enig aandringen kijken we wel samen wat er opstart. En vinken dingen weg.

Dan de verdwenen balk. Tien minuten gezeur over wélke balk het dan is (ik beschrijf wat erop staat: url, Bestand Bewerken Beeld, knopje naar de Favorieten etc) en nee, hij begrijpt écht niet wat ik bedoel dus kan hij het niet oplossen.

Na drie kwartier neergelegd. Zelf eens via google gezocht. Gezien dat het méér voorkomt (knul had er zelfs nooit van gehoord). Waarna mijn oog valt op die tekentjes rechts boven. Naast X-uit. Daar staat iets dat met schermen te maken heeft. Klik.
Balk (hoe hij ook moge heten) is terug.

Ik háát helpdesks en de irri jongetjes die ze bevolken.

Categorie: PC Door: Jeanne @ 11:33 3 Reacties |

Reacties

  1. Hippo zegt

    21 juli 2007 om 15:11

    Lekkere ervaring weer 🙁
    De balk bovenin is een werkbalk – maar dat had je bij zo’n sufkop niks verder geholpen vrees ik.

    Hopelijk vind je toch snel de oplossing voor de andere problemen (ken je geen slimme pc-er die op afstand kan helpen?).

  2. Jeanne zegt

    21 juli 2007 om 15:36

    Ik had op advies van iemand een abonnement genomen bij de HCC service.
    Júist omdat het zo handig was dat die ook op afstand in je PC kunnen kijken.

    Ik had niet verwacht dat ze dat zouden weigeren en zéker niet dat ze zouden proberen me af te schepen met ‘mail maar’ of – nog erger – laat een monteur aan huis komen à € 12,50 per kwartier 🙁

  3. Hippo zegt

    22 juli 2007 om 21:29

    Hopen dat je nu een lompe nitwit hebt getroffen en dat het een evt. volgende keer beter gaat…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Recente reacties

  • Inge: “Ik maakte mij zorgen om je, zo vreemd al die maanden ‘stilte’ Gelukkig ben je er nog!”
  • Conny Bos-Bogaert: “Mooi om weer iets van je te lezen!”
  • Shabnam Theunissen: “Goed om te lezen dat het beter met je gaat.”
  • Jeanne: “Lieve reacties! ik ben er helaas nog niet ‘helemaal’ maar mag 2 dag p.w. naar Lexje. Die soms allerliefst is…”
  • afentoeloglezertje: “Je bent er weer! Fijn dat het beter gaat. Hoe gaat het met Lexje?”

Links

  • Begraafplaatsen
  • De Koude Kalkoen

Categorieën

  • Algemeen
  • Boeken
  • Dromen
  • Egels
  • Europa
  • Foto's Amerika
  • Katten
  • Kippen
  • Knagers
  • Nelly Miricioiu
  • PC
  • Radio
  • Tashi
  • TV, film en muziek
  • Winkel

Countdown Timer

  • Lex 5 jaar over 142 dagen

Zoeken naar:

Copyright © 2025 · gemaakt door Bronwasser Websites